ul. Ľ. Štúra 5, 960 82 ZVOLEN
tel.: 045/5331071, 5331920, e-mail: sluzby@kskls.sk
áno 48%
nie 3%
neviem 1%
iba v prípade ak by nebola k dispozícii v papierovej forme 46%
áno 65%
nie 27%
neviem 8%
Celkovo hlasov: 1 413
Na anketovú otázku reagovalo 1 413 respondentov. Z ankety vyplynulo, že 65% respondentov by využilo možnosť vrátenia kníh mimo otváracích hodín do boxu na vrátenie kníh, 27% respondentov by túto možnosť nevyužilo a 8% respondentov sa k otázke nevie vyjadriť. Knižnica má záujem rozšíriť svoje služby o bibliobox, ktorý umožní bezpečné vrátenie kníh 24 hodín denne aj mimo otváracích hodín. Využívanie biblioboxu zvýši obratovosť knižničného fondu, čo ocenia používatelia knižnice najmä pri knižných novinkách. Realizovaná anketa potvrdila záujem čitateľov o tento typ služby.
áno 53%
nie 23%
neviem 6%
nevyužívam ho 17%
Na anketovú otázku reagovalo 881 respondentov. Z ankety vyplynulo, že 53% respondentov je spokojných s novým online katalógom Carmen, ktorý je typom katalógu Web 2.0 s intuitívnym vyhľadávaním, možnosťou týždenného zasielania noviniek z knižnice na emailovú adresu používateľa a ďalšími novými funkciami. Pre 23% respondentov je tento typ katalógu nevyhovujúci, 17% respondentov ho nevyužíva a 6% sa k otázke nevie vyjadriť. Knižnica sprístupnila online katalóg Carmen pre čitateľov a potencionálnych užívateľov začiatkom roka 2012 ako alternatívnu možnosť vyhľadávania v záznamoch knižničného fondu. Knižnica naďalej umožňuje vyhľadávanie v pôvodnom online katalógu Clavius, ktorý je jednoduchší a bez možnosti vlastných nastavení, či ďalších funkcií.
áno 60%
nie 20%
neviem 4%
nechodím na Facebook 14%
Celkovo hlasov: 1828
vyhovuje možnosť online prístupu 29%
áno 40%
možno občas 13%
uprednostním spánok... 7%
určite nie 9%
Celkovo hlasov: 3947
Na anketovú otázku reagovalo 3 947 respondentov. Z ankety vyplynulo, že ak by bola knižnica otvorená aj v nočných hodinách, tak 40% respondentov by využilo služby knižnice. Z racionalizačných dôvodov však nebude možné v blízkej budúcnosti realizovať non-stop prevádzku, keďže knižnica musela už v septembri 2010 pristúpiť k obmedzeniu výpožičného času (dočasným zrušením výpožičného času každú párnu sobotu). Knižnica chce aj naďalej hľadať možnosti ako sprístupňovať svoje služby v čo najväčšom časovom rozsahu, a to napr. aj možnosťou online prístupu k službám, čo už v súčasnosti vyhovuje 29% hlasujúcich respondentov. Ďalším rozšírením služieb je možnosť zakúpenia samoobslužného biblioboxu, ktorý by umožnil vrátiť vypožičané knihy čitateľom aj mimo výpožičný čas. Služby knižnice v noci by určite nevyužilo 9% respondentov a 7% uprednostní spánok pred nočnou návštevou knižnice.
vypožičiavanie dokumentov 49%
bezplatný prístup na internet 13%
štúdium novín a časopisov v študovni a čitárni 16%
odborné poradenstvo personálom 6%
komplexne všetky dostupné služby 13%
Celkovo hlasov: 1033
Na anketovú otázku reagovalo 1 033 respondentov. Najviac respondentov využíva základnú službu knižnice, a tým je vypožičiavanie dokumentov (49 %) a štúdium novín a časopisov v študovni a čitárni (16 %), čo spolu predstavuje 65 % poskytovaných knižnično-informačných služieb používateľom. Z ankety vyplynulo, že 13 % respondentov využíva bezplatný prístup na internet. Napriek publikovaným informáciám v médiách o náraste zavádzania internetu aj do domácností, knižnicu teší skutočnosť, že používatelia majú permanentný záujem o internetové služby za účelom vyhľadávania informácií, samovzdelávania a relaxácie vo voľnom čase. Pre knižnicu je pozitívnym zistením, že vynaložené finančné prostriedky na rozvoj informačných technológií nachádzajú u používateľov pretrvávajúci záujem. Všetky dostupné služby knižnice (vypožičiavanie dokumentov, periodiká a internetové služby) komplexne využíva 13 % respondentov. O samostatnosti a schopnosti používateľov v oblasti orientovania sa v knižnici a vyhľadávania dokumentov a informácií svedčí fakt, že odborné poradenstvo personálom využíva v tomto čase len 6% respondentov.